Aktivnosti
Ranu intervenciju, edukacijsko-rehabilitacijske tretmane i govorno-jezičku rehabilitaciju provodimo primjenom najsavremenijih naučno dokazanih metoda zasnovnih na principe Primijenjene bihevioralne analize (ABA -Applied Behavior Analysis), koje se koriste u USA i Evropi i daju uspješne rezultate u tretmanu djece s različitim dijagnozama: Disfazija, Autistični spektar Disleksiju, Hiperaktivnost, Poremećaj pažnje sa hiperaktivnošću (ADHD), itd.
Osnovni princip ABA metodologije jeste da je svako ponašanje naučeno, vidljivo i mjerljivo. Bihevioralni tretmani u autističnom spektru su usmjereni na mjerljiva ponašanja djeteta.Pod predpostavkom da su ponašanja pod kontrolom okoliša, upravo kontrolom okoliša postižemo promjene u ponašanju.
Sve ABA metode i tehnike u tretmnu djece iz autističnog spektra se zasnivaju na ovim principima
Metode i tehnike koje mi koristimo su: DTT, PRT, PECS i TEACCH.
Discrete trials (Diskretne probe) – DTT metoda je usmjerena na kontrolu teškoća djece na područjima: pažnje, motivacije, kontrole poticaja, generalizacije, uzročno- posljedičnog učenja i učenja opservacijom.
Pivotal Response Training (Trening ključnog odgovora) – PRT se od DTT metode razlikuje po tome što podrazumijeva prirodnu paradigmu učenja. PRT je strategija učenja koja se oslanja na prirodno okruženje.
PECS – je sistem komuniciranja pomoću razmjene slika. Primarni cilj je podučiti dijete načinima funkcionalne komunikacije, a sporedni cilj je podučavati govor.
TEACH– je metoda koja podrazumijeva vizuelnu organizaciju prostora i zadataka. Osnovne komponente TEACCH metode su: vizuelna organizacija, vizuelna jasnoća i vizuelna instrukcija.
Na individualnim edukacijsko rehabilitacijskim tretmanima djeca se pripremaju za inkluziju, odnosno razvijaju im se vještine i sposobnosti neophodne za uspješnu integraciju u grupu sa tipičnom djecom. Pružanje podrške djeci se nastavlja i njihovim polaskom u školu.
Napredak svakog djeteta se evidentira svakodnevno kroz realizaciju programa.